Välkommen att följa min tankar i livet. De kan vara av olika karaktärer men de behöver släppas fria!
Tycker du inte om dem, är det helt ok - de är mina och jag står för dem!

onsdag 8 december 2010

Gabriellas sång

När jag behöver samla kraft, känna att jag duger, är ok och på rätt väg - då ger denna texten mig allt! Allra helst en natt som den här - kan inte sova! Var på varmvattengympa idag och det räcker för att värken ska slå ut sömnen. Då är det lät att jag blir missmodig och grinig. Har nu slutat med alla mediciner och jag vill inte ta något om jag inte absolut behöver - är ledig i morgon så vetskapen att jag inte ska upp 04:45 underlättar. Då är min Ipod den stora mirakelmedicinen - den är fullproppad med mina feelgoodlåtar!


"Det är nu som livet är mitt
 Jag har fått en stund här på jorden
 Och min längtan har fört mig hit
 Det jag saknat och det jag fått

Det är ändå vägen jag valt
 Min förtröstan långt bort om orden
 Som har visat en liten bit
 Av den himmel jag aldrig nått

Jag vill känna att jag lever
 All den tid jag har ska jag leva som jag vill
Jag vill känna att jag lever
 Veta att jag räcker till

(Oh, oh, oh...)

Jag har aldrig glömt vem jag var
Jag har bara låtit det sova
 Kanske hade jag inget val
 Bara viljan att finnas kvar

Jag vill leva lycklig
 För att jag är jag
 Kunna vara stark och fri
 Se hur natten går mot dag

Jag är här
 Och mitt liv är bara mitt
 Och den himmel jag trodde fanns
 Ska jag hitta där nånstans

Jag vill känna att jag levt mitt liv"!!!

Höganäs Alladin-lyktan, formgiven av Anne Nilsson
 på 1980-talet, är minnen från mitt första egna hem!

2 kommentarer:

  1. Åh, det är en så´n vacker sång.....njuter av att höra den!!

    Även jag slutade med mina mediciner...det gick inte så bra så jag fick ta och börja om igen...skippade dock morfinet utan har "bara" det vid behov.

    Ha en fin kväll, kram/caja

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för dina härliga små kommentarer inne hos mig.
    Vilken fin text på sången du lagt upp här. Den säger verkligen så mycket!
    Häftigt med en stjärnhimmel som bakgrund.
    Tråkigt att du ska ha så ont.Men väldigt duktigt av dig att ha slutat med alla mediciner!!!Jag har också varmvattenbad på min smärtrehabilitering på Vita Villan och det gäller att ta det lugnt så man inte blir mörbultad.I vatten känner man inte riktigt hur mycket man tar i, även om det varma vattnet är så gott när man är i det.Första ggn kunde jag knappt stå på benen dagen efter trots att jag bara var i 15 min och gjorde pyttesmå rörelser, men nu sist var det 30 min med jogging i vattnet.Nacke och haka rätt, axlar ner, bröstkorgen upp, små och stora tramp med benen, ja himmel, va mkt att tänka på på en gång.Kan bli snurrig för mindre.Ha en skön 3:e advent och hoppas du sover bättre nu i helgen. Sömnen är ju så värdefull.
    Stor kram fr Karin

    SvaraRadera

Blir jätteglad om du skriver en rad -
alla dina tankar är värdefulla för mig!
♥ ♥ ♥