Välkommen att följa min tankar i livet. De kan vara av olika karaktärer men de behöver släppas fria!
Tycker du inte om dem, är det helt ok - de är mina och jag står för dem!

onsdag 15 december 2010

Ängavallen - kravmärkt

Vad vore livet utan lite lyx.


I dag, torsdag kväll, kom min skinka (från en spädgris), prinskorvar, salamin, skinkfärs till köttbullarna samt wienerkorvar och falukorvar levererade hem till dörren från Ängavallen. De har den policyn att om handlar för en viss summa levererar de hem varorna. Helt fantastiskt!!! Speciellt för mig som inte har bil.


Skinkan är beställd i våras - måste vara ute i god tid så man får en. De har bara x antal grisar till slakt, först till kvarn får först mala...


Att få äta julmat gjord på mat från djur som man vet har haft det bra, fått leva sitt naturliga liv med att böka ute, skutta runt med sin griskompisar och inte fått massa mediciner och tillväxthormoner mm gör min jul extra god och glad. Båda döttrarna hotar med att bli vegetarianer och medlemskap i Djurens Rätt så detta är mitt lilla bidrag till julefriden.

Lycklig gris på Ängavallen

1 kommentar:

  1. Åh vilken härligt avslappnad dag, ta vara på den...bara myyys.

    Tack för låtlistan, Fields of gold är en av mina absoluta favoriter. Den hörde jag i 4 veckor på Teneriffa när jag var på rehab, i handgympegruppen. Ljuvliga minnen, den var bra innan men nu är den ännu bättre.

    Ha en riktigt skön fortsättning på dagen min vän, Kram/caja

    SvaraRadera

Blir jätteglad om du skriver en rad -
alla dina tankar är värdefulla för mig!
♥ ♥ ♥