Välkommen att följa min tankar i livet. De kan vara av olika karaktärer men de behöver släppas fria!
Tycker du inte om dem, är det helt ok - de är mina och jag står för dem!

onsdag 15 december 2010

Min lediga dag

Onsdagar är min lediga dag vid  50 % sjukskrivning. Har fått godkänt av FK och min chef att jag arbetar 7.00 - 12.00 med betald kafferast måndag, tisdag, torsdag och fredag.

Denna fördelning funkar bäst för mig eftersom jag reser långt till mitt arbete (enkel resa 77 min) och då kan jag ta bussen på tidpunkter när det är minst folk att trängas med samt mindre ryckig trafik . Har även mitt mjuka  nackskydd att ta till med som hjälp vb - det gör att jag kan slappna av lite bättre, inte behöver jobba med hals-, nacke- och axel- och ryggmusklerna/ligament för att parera rörelserna. Detta tipset fick jag av sjukgymnasten på Smärtrehab i Lund.

På onsdagar tar jag det lugnt, går till sjukgymnastikgymet och tränar. Just nu är det den undre kroppen som tränas upp. Förra vintern föll jag flera gånger (både av halka och yrsel) så illa att jag fick en synovit i hö knä (inflammation i ledkapseln) och den blåsan som bildades sprack två gånger. Det var värre än att föda barn, jag lovar!! Nu har knäet vilat, fått kortison, jag har ätit Voltaren (+Losec), är igång, tränar och det känns jätte bra!           

I natt sov jag gott - troligtvis pga en kombination av sömnbrist, vattengympa, bastu. ljuvliga SMS och 4 timmar på spikmattan (jag vill inte se min rygg - jag känner den). Vaknade av att yngsta dottern skrek att hon försovit sig. 

Så det blev ingen träning i dag och jag har faktiskt inget dåligt samvete. Jag mår så bra och låter istället dagen komma till mig. Ingen stress, tvång eller annat måste. Sitter bara här i min morgonrock, bara njuter och luktar på mina hyacinter.

Dagens musik förblir Eva Cassidy - precis vad jag vill lyssna på!

Min goa säng...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir jätteglad om du skriver en rad -
alla dina tankar är värdefulla för mig!
♥ ♥ ♥