Välkommen att följa min tankar i livet. De kan vara av olika karaktärer men de behöver släppas fria!
Tycker du inte om dem, är det helt ok - de är mina och jag står för dem!

måndag 8 november 2010

Vänner

Det är så viktigt med vänner! Så viktigt att det inte går att föreställa sig ett liv utan vänner...


Vid och efter min skiljmässa förlorade jag flera nära vänner pga av missförstånd, ställningstagande för och emot eller total passivitet eftersom man inte vill blanda sig. Det är få saker* som gör så ont som en skiljsmässa och att då samtidigt förlora andra viktiga människor är obeskrivbart. Jag har blivit ohjälpligt skadad för livet och förtroendet för mänskligheten och min person allvarligt rubbat. Detta har inget att göra med att jag  har barn och familj som älskar och stöttar mig - i dessa relationer är jag mor, syster, dotter, faster mm. Nu skriver jag om och menar mig som kvinnan Lena.

MEN jag har några riktiga vänner kvar - ni vet vem ni är och är guld värda. Utan er hade jag inte kunnat överleva själsligen och orkat hitta alla guldkorn igen, som trots allt finns där ute i världen. Utan er hade jag inte haft en verklig framtid och vågat möta livet och förhoppningsvis kärleken igen.

*) Det enda jag personligen kan tänka mig är värre; det är att förlora någon av mina barn!


Känner du lukten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir jätteglad om du skriver en rad -
alla dina tankar är värdefulla för mig!
♥ ♥ ♥