Välkommen att följa min tankar i livet. De kan vara av olika karaktärer men de behöver släppas fria!
Tycker du inte om dem, är det helt ok - de är mina och jag står för dem!

onsdag 10 november 2010

Vardagslyx


När jag skilde mig och skulle investera i en ny soffa till det nya hemmets all/tv-rum hade jag ett stort kriterie - att soffan skulle vara minst 2 m lång och ha ett djup på 90 cm så den kunde även användas som en bra extra säng till en vuxen person.

Valet föll på Svenssonsoffan i färgen antraciti från Svenssons i Lamhult. Vilken lyx - den levererades kostnadsfritt, bars in och packades upp av trevliga män som tog med sig skräpet när de gick. Det kunde inte bli bättre. Underbart att slippa hyra släp och bära själv!!!


Nu flera år senare när äldsta dottern flyttade hemifrån var den i stort behov av uppfräschning efter det spilts både det ena och andra efter daglig användning av minst två tonåringar. Slängde klädseln i tvättmaskinen, ulltvätt 30 grader och vilket resultat! Den ser ut som ny!!! Ingen krympning eller sömnsmån (3 cm!) som trasslat sig eller gått upp.

Jag är så nöjd och stolt över mitt goda val, så jag vill varmt rekommendera denna soffa - för den är både är skön att sitta och ligga i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir jätteglad om du skriver en rad -
alla dina tankar är värdefulla för mig!
♥ ♥ ♥