Välkommen att följa min tankar i livet. De kan vara av olika karaktärer men de behöver släppas fria!
Tycker du inte om dem, är det helt ok - de är mina och jag står för dem!

tisdag 16 november 2010

Paulo Cuelho - min favoritförfattare


Detta skrev den underfara författaren Paulo Cuelho i sin blog i dag:

"A rose longed for the company of the bees, but no one would come to her.
Even so, the flower was still capable of dreaming.

When she felt all alone, she would imagine a garden filled with bees that came to kiss her. 
And so she manage to resist until the next day, when she opened her petals again.

“Aren’t you tired?” another rose asked her.
“No. I have to go on fighting.”
“Why?”
“Because if I don’t open up, I wither.”"

Det är bara så bra! Jag kunde bara inte låta bli att dela med med mig...

Varför känner jag igen mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir jätteglad om du skriver en rad -
alla dina tankar är värdefulla för mig!
♥ ♥ ♥