Välkommen att följa min tankar i livet. De kan vara av olika karaktärer men de behöver släppas fria!
Tycker du inte om dem, är det helt ok - de är mina och jag står för dem!

onsdag 18 september 2013

En månad senare...

Hösten har nu även kommit till södra Sverige efter en fantastisk sommar. Till helgen är det dax att bära ner pelargoniorna i källaren och tacka för denna sommaren.


Nu har sockorna kommit på, långa jeans och regnjacka. I dag blev det även en av mina egen producerade sjalar som fick värma den onda nacken. Tog i lite för mycket i helgen när stora flytten för äldsta dottern gick av stapeln.


Jag har under året som gått hittat tillbaka till mitt ursprung genom att börjat handarbeta igen. Jag stickar, virkar, syr skånskt yllebroderi och har även skaffat mig en knyppeldyna. Det är så roligt och jag får inte nog. Det ger en sån frid och glädje i sinnet att det är ofattbart. Dock gillar ju inte mina händer, handleder, armar, axlar och nacke detta - men jag gör vad jag kan och vilar därefter. Har ingen prestationsångest utan gör vad jag kan, orkar och önskar.


Önskar en skön kväll


Lena

2 kommentarer:

  1. Vad roligt med ett livstecken från dig. Jag var inne här igår men då var det inget nytt :)
    Vad roligt att du börjat handarbeta så smått.. Jag måste också lägga ifrån mig mina handarbeten emellanåt för axlarna tar ju lite stryk.
    Din sjal där är ljuvlig..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Vad fint, önskar att jag var händig (men det är jag tyvärr inte)

    SvaraRadera

Blir jätteglad om du skriver en rad -
alla dina tankar är värdefulla för mig!
♥ ♥ ♥