Välkommen att följa min tankar i livet. De kan vara av olika karaktärer men de behöver släppas fria!
Tycker du inte om dem, är det helt ok - de är mina och jag står för dem!

fredag 23 augusti 2013

Sista semesterdagen

23 augusti och sista semesterdagen. Blandade känslor! Ska bli skönt att komma till baka i vardagen men inte till arbetet i Lund. Sjukvården i Skåne är på totala fallrepet - så är det bara. Tragedi för skåningarna! Vad jag menar att det ska bli skönt med att komma tillbaka i vardagen är rutiner som fungerar vad det gäller döttrar, mat, hund, inköp, tvätt och städ. Just nu är det kaos hemma. Äldsta dotter flyttat till Lund nästa vecka och yngsta ska byta rum. Men eftersom livet pågår runt omkring så blir det mesta upp och ner. Försöker vila i röran och ta flera djupa andetag.

Jag och hunden passade på att åka ut på landet och hälsa på mina gamla föräldrar i dag. Mor har sista året blivit tröttare och äldre - blir 77 till jul. Jag hjälpte till med tvätt och blommorna i trädgården - vilket kändes bra för det dåliga samvetet. Efter lunchen så gick Mor och stupade  i marken, bara så - utan orsak. Som tur var slog hon sig inte nämnvärt men hon kommer vara gul och blå i morgon pga av Waran'et - dock inget brutet. Det är med stor sorg jag ser henne bli gammal men det är hennes liv. För lite får hon skylla sig själv för hon äter gott, dricker gott och motionerar inget trots det står skrivet hjärt- och kärlsjukdomar i pannan på henne och hon har fått börjat med insulin. Men hon vill inte ändra på något och det måste jag med bröder acceptera.

I kväll blir det en skön ensam hemmakväll med sticket och hunden. I morgon blir det kräftfest i min bästa väns koloni, det ser jag fram emot och det ska bli gott.

Det är inte ofta det blir inlägg från mig, fortfarande har jag ingen egen dator men äldsta dottern är nu bortrest så i kväll passar jag på.

Ha det gott!
//Lena

6 kommentarer:

  1. Inte alltid lätt att ta hand om anhöriga... Jag förstår dig fullständigt om det känns jobbigt..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lätt att vara proffs när det gäller andra men inte när det kommer till mina egna. Antingen övervårdar man eller så undervårdar man, svår balansgång! Kram till dig Maidi

      Radera
  2. Jag kom plötsligt på hur länge sedan det var jag tittade in hos dig och nu visade det ju sig att det var ett tag sedan du skev här också. Hoppas du har har det fint så här på sensommaren och att det rullar på bra i vardagslunken!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att höra av dig Joanna, tittar in till dig sen <3

      Radera
  3. Hej :)
    Förlåt att det har dröjt så länge innan jag kikar in här. Så färglad och kraftfull din blogg är. Ser fram emot att fortsätta följa din blogg och vad roligt att vi möts på facebook. ha det gott!

    Ps. Så hemskt att även eran sjukvård är på fallrepet :( Jag trodde att ni hade det jättebra där nere och att det "bara" var här uppe i norr som det havererat.. Är oxå sjuksköterska till yrket men jag jobbar inte med det längre.

    SvaraRadera
  4. Det blir så, bloggen blir eftersatt pga att jag inte har en egen dator. kan visserligen läsa lite i mobilen men får inte upp de bloggar jag följer. Kram till dig

    SvaraRadera

Blir jätteglad om du skriver en rad -
alla dina tankar är värdefulla för mig!
♥ ♥ ♥