Välkommen att följa min tankar i livet. De kan vara av olika karaktärer men de behöver släppas fria!
Tycker du inte om dem, är det helt ok - de är mina och jag står för dem!

onsdag 27 juni 2012

Värme

När regnet öser ner ute så får man skaffa värmen någon annanstans. Era hälsningar har värmt mycket! När ska det bli sommar? Tycker synd om er som har semester!

Mitt senast inlägg kanske skildrade en deprimerande vardag. Så illa är det inte, trots allt. Även om allt stämmer med att jag är inne i en överlevnads fas - så är ju livet ibland. Detta gäller inte bara mig och de mina. Många där ute har det värre än mig. Själv känner jag att det trots allt går sakta uppför i livet - om jag jämför med för två år sedan då jag var sjukskriven, fortfarande kämpade mot FK, Folksam och arbetsgivaren.

I dag är har jag halv sjukpension - vilket gör att jag orkar leva. Kampen mot FK angående detta gav resultat! Folksam har lurat mig precis som alla andra försäkringsbetalare! Folkskam är vad de skulle hetat i stället. Likaså Försäkringskassan vad det gäller ersättning för arbetsskada. Statliga försäkringsskammen - passar bättre!Arbetsgivaren är ok, har accepterat min arbetsnedsättning efter olyckan och tar vara på mina förmågor. "Two out of three aint bad" som Meat Loaf sjunger vilket gör att jag känner mig lyckligt lottad, trots allt!

Att tre datorer har pajat på två år är oturligt. Men när det är två studerande döttrar och en bloggande mor delar på en så blir det mycket användning, vilket de inte är byggda för. Tråkigt men sant! I dag har jag lånat lite tid av bäste brors dator så jag kan skriva detta - 1000 tack!

I dag ska jag gå på kontraströntgen av bröstkörtelgång. Har en knuta i vänstra bröstet sedan april. Mammografi och punktion visar inget men knutan är kvar och läcker tråkig vätska. Med min yrkeserfarenhet som onkologisjuksköterska är detta inget positivt men just nu känns det ok. Bröstcancer i dag är så vanligt: en kvinna utav 3 innan 65 års ålder och två utav tre efter 65 år drabbas. Varför skulle jag klara mig?! Men än så länge har jag inget negativt svar - SÅ DET FINNS HOPP OM LIVET!

Hoppas solen skiner på er i dag!


All min kärlek till er alla

Lena








9 kommentarer:

  1. sänder en stor, stor kram till dig full av solsken och kärlek <3

    SvaraRadera
  2. Klart att det finns hopp om livet....har jag hört sägas! (ler) Jo, visst är det så, man har ju inga andra val än att leva till det absolut sista andetaget. Själv var jag ju nere i "dödsskuggans dal" för några år sedan när alla mina nervbanor såväl fysiskt som psykiskt angrepps av neurroborrelia. Tog tre år att bli frisk, ena benet spökar fortfarande, fast det är skitsaker.

    Lilla Frun har fått hjärtstillstånd några gånger pga av sina höga morfindoser emot hennes kroniska smärtsyndrom. Denna vinter och vår har varit en av de värre.....men otroligt nog så "skiner solen" igen (fast bara i sinnet, det regnar ute).

    Min eventuella "dysterhet" som skiner igenom i mitt inlägg nyligen är mest bara vanligt "gubbgnäll", okej lite substans finns det, för ibland "skäms" jag lite över mina inlägg, men som jag vet att du förstår, så finns det ibland en helt annan tanke bakom mina inlägg än vad det ibland kan framstå vid första anblicken.

    Hoppas vi hörs av lite mer nu, självklart så hoppas jag att du inte drabbats av något mer skit och skulle du göra det så fixar du det med. Vi bloggvänner får väl hjälpas åt som alltid i "vått och torrt"!

    Försäkringskassan har varken jag eller Lilla Frun haft problem med, men det beror på att våra ärenden "reglerades" innan hetsjakten på sjuka hade börjat!

    Försäkringsbolag, ska vi inte prata om, vi hade alla typer av sjukförsäkringar, men när min Fru blev svårt sjuk får 18 år sedan fanns inte "gravidförsäkringarna" som finns idag, så vi har i princip slängt 1000 tals kronor i sjön under många år då vi trodde att vi var skyddade emot allt!

    Var rädd om dig nu på alla sett och orkar du inte skriva så mycket så går det ju bra med lika korta kommentarer som den jag alldeles nyss fick, man kan ju inte vara på skrivarhumörstopp jämt!

    Många Kramar ifrån Oumberlige Peter!
    PS: "Ses och hörs!"

    SvaraRadera
  3. Då tänker jag hålla tummar och tår för att det inte visar ett positivt bröstcancerbesked.
    Ha en fin sommar - trots avsaknad av sommarvärme!

    SvaraRadera
  4. Skönt att höra att det inte är helt upp o ner hos dig. Sommaren kommer säkerligen. Om inte annat så blir det till att fixa sin egen. Varför inte en picknick i vardagsrummet? hihi.
    Obehagligt med knutan. Hoppas att du inte behöver sälla dig till de procent som får ett negativt besked.
    Håller tummarna för dig. Massor av sommar-kramar Milla.

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna för att du får lugnande besked och en fin sommar!

    Varma kramar!

    SvaraRadera
  6. Hoppas verkligen att du slipper mera elände..
    Önskar dig en god sommar..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  7. Vi har ju andra kontaktkanaler så här skriver jag bara... KRAM ♥

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Jag la in din blogg bland mina favoriter för någon månad sedan. Har väntat på att det ska komma något nytt inlägg. Ha du tagit paus undrar en skånebosse?

    SvaraRadera
  9. Kära kära Lena!!

    Hittade hit till din blogg via bloggen Knypplerskan och hennes man. Världen är verkligen liten. Googlade på knyppling, för jag blev sugen på att börja knyppla, hamnade på "Knypplerskan och hennes man", och vad är det första som skådar mitt öga..??!! Jo, Lenas kommentar. Såå kul att "se" dig. Hur är det med dig? Skriv jättegärna till mig och berätta!! Antingen här, eller via något annat forum.

    Mina varmaste hälsningar

    Ingrid f.d. Nilsson (från Videdalskolan)

    SvaraRadera

Blir jätteglad om du skriver en rad -
alla dina tankar är värdefulla för mig!
♥ ♥ ♥