Välkommen att följa min tankar i livet. De kan vara av olika karaktärer men de behöver släppas fria!
Tycker du inte om dem, är det helt ok - de är mina och jag står för dem!

söndag 18 december 2011

4:e advent

och inte en julkänsla i kroppen!

Vet inte varför det är så, brukar vara fullt engagerad och inspirerad vid denna tid. Kan det vara det tråkiga vädret som påverkar, vet faktiskt inte. Eller så är det så att jag lärt mig leva helhjärtat och stressar inte - utan det är ok att jag inte julpyntar, -bakar, -lagar, -städar och konsekvensen av detta är att jag inte får samma känsla och därmed uppfattar det som brist på julstämning.

För jag njuter av julskinemackan, julmust, glögg och pepparkakor . . .

Något att fundera vidare på  . . .

Har många existentiella tankar som pågår i min själ, helt ok, det brukar falla på plats när de gått några varv och hamnat rätt. Vet att hela livet ligger framför mig och skuggorna från det förflutna bleknar för varje dag.

Skulle i dag varit på uppvaktning hos en god vän men mitt hö knä ville annat ! Efter ha varit på en lång promenad med La casa donna (hundens nya smeknamn) så är knäet så svullet att jag knappt fick av mig byxorna! Vet att min inflammatoriska process är aktiv nu - har känt av det ett bra tag . . .  Hoppas det lägger sig, så jag kan arbeta i morgon!

I stället så slår jag mig ner framför datorn, upp med benet, smärtstillande nedsväljes med en god JAVA och jag försöker göra det bästa av situationen dvs ta en runda i blogglandia - en runda som inte belastar mitt ben och ger energi. La casa donna lägger sig på mina ben och sprider värme som förhoppningsvis läker.

Numero Uno har inlämningsseminarium i morgon och kunskapstest på tisdag sen egna studier under julen. Hon har klarat alla tentor hitintills och behöver få njuta av att vara ledig och umgås med vänner. BRAVO!

Numero Duo är i Rovereto i Italien med sin kör för att gå Lucia och ha konsert i en kyrka - vilket är alldeles fantastiskt. Hon hade sitt sista prov för terminen i fredags och är välförtjänt av denna bjudresa.


2 kommentarer:

  1. Tittar in och "blåser" på ditt knä! Lilla Hilma säger att allt blir bra när man blåser : ) KRAM

    SvaraRadera
  2. Hej Kompis!
    Har absolut ingen julkänsla heller.
    Försöker uppbåda någon form av engagemang genom att bläddra i ögongodis i form av tidigare älskade jultidningar men icke sa nicke.
    Tror det blir vad det blir - men inte som det brukat!

    SvaraRadera

Blir jätteglad om du skriver en rad -
alla dina tankar är värdefulla för mig!
♥ ♥ ♥