Välkommen att följa min tankar i livet. De kan vara av olika karaktärer men de behöver släppas fria!
Tycker du inte om dem, är det helt ok - de är mina och jag står för dem!

måndag 10 oktober 2011

Freedom

Processen jag går igenom startade för längesedan.
Jag är bara inte den snabbaste ...
Att hitta sig själv tar tid och det får det göra.
Detta konstverk kännetecknar så väl min resa.

Zenos Frudakis staty i Philadelphia

I min dagliga kamp med att hitta den äkta Lena kämpar jag
med att odla mitt mod att vara ofullkomlig,
 att sätta gränser och tillåta mig att vara sårbar, 
att brottas med skammen över min brister 
och rädslan av att inte var tillräcklig.



Det är en jobbig resa men det kommer att vara värt det ! ! !
Resan har även härliga, roliga och mysiga stunder,
det får jag inte glömma bort !



Ps! Bilderna  kommer från ett tips från en vän på Facebook

17 kommentarer:

  1. Urhäftigt - och talande - konstverk!

    SvaraRadera
  2. Superhärligt konstverk som verkligen sätter visar det du skriver. Å jag känner igen mig. Å jag vet att det tar tid. Det måste få ta tid. Jag har hållit på länge, men är inte klar på långa vägar. Kanske jag aldrig blir riktigt klar

    SvaraRadera
  3. Befrielse i allra högsta grad!!

    Svar: Tack de kommer till nytta ;-)
    kram/caja

    SvaraRadera
  4. Mångmamma och fröken Hulda; Visst är dessa bilder talande. Mitt uppvaknade startade nyårsafton 1999 men det tog 4 år innan min själ fattade att något måste göras och att det inte bara var mig det var fel på utan jag var tvungen att starta saneringsarbetet även i min omgivning.

    SvaraRadera
  5. Du har kommit så långt!! Lita på din styrka och förmåga! Härligt inlägg ♥♥
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilket fantastiskt konstverk. Som du så riktigt skriver, det är viktigt att komma ihåg det som är roligt. Det ger extra energi.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Det där saneringsarbetet... det är ett j*a jobb... om du ursäktar uttrycket. Hur svårt som helst men mycket nödvändigt/Kram ♥

    SvaraRadera
  8. Vilket fantastiskt konstverk! Så superfint och tänkvärt!!!

    Lycka till i ditt eget arbete med att hitta dig själv - det känns som om du är på rätt väg och ta all peppning och alla fina ord du får här och lägg dem djupt i ditt hjärta!

    SvaraRadera
  9. En bild som beskriver och förstärker dina ord. Kram

    SvaraRadera
  10. Jag hittade den via fb och den knockade mig direkt. Jag är nog person nummer två på bilden... men jag sitter i alla fall inte fast helt;-)

    SvaraRadera
  11. Vad säger man? Konstverket visar en del av min resa också. Önskar dig fortsatt lycka till!

    SvaraRadera
  12. Svar: Tack <3

    Bilden på min layout tog jag i en skitig fågeldamm...men den blev bra så den får symbolisera havet i mitt bloggnamn.

    kram/caja

    SvaraRadera
  13. Men vilket läckert konstverk!!
    Och jag förstår vad du menar!

    Lycka till med din fortsatta resa!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  14. Det är en resa i sig att hitta tillbaka till sig själv, och vägen dit kan vara ganska lång. Men väl värd den...

    SvaraRadera
  15. Fint skrivet och djäkligt fint och konstnärligt bildmaterial du använt, fungerande skulpturer vill jag lova, ett av de mest Oumberliga konstverken!
    Men att hitta sig själv, vill inte göra dig, ledsen, men går det? Kanske man bara ska "vara" och låta det ske som sker! Eller Baloos filosofi: -Försök inte nå det du inte kan nå?
    Ja, jag ska akta mig för att komma med några ideér och åsikter i detta ämne, den som läser min blogg ser ju själva vilket djävla "kaos" jag lever i, fast ibland är det ganska strukturerat och i ärlighetens namn vad andra tycker bryr jag mig inte så mycket om! Jo, faktiskt Min fru och mina barns tyckande rättar jag mig efter, min yngsta Dotter gillar sina Pappas blogg, det gör mig mycket varm och glad! Lilla Frun skäms förstå ibland, men innerst inne så ler hon för inte alla får chansen at leva med en helt Oumberlig man inte!
    Var rädd om dig själv på alla sett och vis så hörs vi och ses här i cyberrymden strax igen!
    Stor kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  16. Där blått möter blått: jag har nog kommit till nr 3
    Vikingen: Ja, jag tror att jag kan hitta tillbaka till den riktiga Lena som fanns där långt tillbaka.
    Övriga: Tack för värmande ord. Konstverket är verkligen inspirerade och talande!

    SvaraRadera

Blir jätteglad om du skriver en rad -
alla dina tankar är värdefulla för mig!
♥ ♥ ♥