Välkommen att följa min tankar i livet. De kan vara av olika karaktärer men de behöver släppas fria!
Tycker du inte om dem, är det helt ok - de är mina och jag står för dem!

onsdag 7 september 2011

Lust och olust del 2


Fler frågor och tankar från föreläsningen om lust och olust...

Hur hanterar vi den sexuella lusten i sociala situationer?
Vad är accepterat och vad är tabu?
Skillnad mellan kvinnligt eller manlig eller mixade sociala möten?
Varför är skilda män en tillgång i social gemenskap men inte skilda kvinnor?

5 kommentarer:

  1. Vad menar de med "Hur hanterar vi den sexuella lusten i sociala situationer?" Jag menar de flesta gör det väl när de inte befinner sig i sociala situationer, eller har jag missförstått något.

    SvaraRadera
  2. Hallå vännen, såg din kommentar på gamla bloggen. Jag hoppas att det funkar nästa gång. Jag ska se om det är något fel hos mig på wordpress.
    Vi ses/hörs/skrivs snart.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Har hört att skilda kvinnor upplevs som ett hot i den sociala gemenskapen men begriper inte varför inte män gör det. Förstår inte hellre meningen med "sexuell lust i sociala situationer". Vi brukar undvika publik när vi älskar.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Shamrock: Det fick jag inte riktigt svar på men jag tolkar frågan som att det var ju så att tidigare man träffades på sociala event och attraktion uppstod men nu är det oftast genom nätdating som relationer uppstår. Men det raggas väl fortfarande på krogar...
    Mimmi: Att känna sexuell lust behöver ju inte innebära att man agerar direkt på den. Sen måste jag bara gratulera dig till din man och er relation! Jag blir så glad av goda exempel som innebär att det trots allt finns hopp!!!

    Kram till er som är modiga att kommentera. ser på statestiken att det är många som läser inläggen :-0)

    SvaraRadera
  5. Nummer fyra kan jag inte alls hålla med om! Jag är skild och har känt mig och bemötts som en tillgång i social gemenskap. Å andra sidan har jag alltid känt mig påpassad av det andra könet. Så det har kanske inte alls att göra med huruvida jag är skild eller inte.

    Kan man tänka sig att man själv sänder ut signaler om att man är misslyckad som skild kvinna så att det är därför kvinnor inte ses om en tillgång då? (Många kvinnor ser det ju som ett nederlag att de skilt sig. Jag också. Fast i mitt fall hade det varit ett större nederlag att fortsätta vara gift.) Ofta har det ju med individen själv att göra hur andra uppfattar en?

    Vore intressant att gå på en sådan där föreläsning. Satt publiken tyst, eller vågade folk ställa frågor och ha funderingar som hördes?

    SvaraRadera

Blir jätteglad om du skriver en rad -
alla dina tankar är värdefulla för mig!
♥ ♥ ♥