Välkommen att följa min tankar i livet. De kan vara av olika karaktärer men de behöver släppas fria!
Tycker du inte om dem, är det helt ok - de är mina och jag står för dem!

måndag 6 juni 2011

Nationaldagen 2011

Vädret har i dag strålat i kapp med vår fina flagga.

Blomningen i trädgården är på topp,
varsågod ett litet smakprov:

Dubbel akleja
Dubbel iris, gul
Busktomat, gul
Iris

Iris
Löjtnanshjärta, vit
Praktklematis
Prästkrage
Roddarsporre
Pion, rosa
Tomat, röd. Har redan skördat en !!!
Trädgårdsnejlika
Pion, vit


Avslutar med en härlig bild på valpen som hjälpte till att plantera!
Fullt med kogödsel på både insida och insida - 
kul hade hon - 
det blir avmaskning nästa vecka...


8 kommentarer:

  1. Blommorna tar verkligen i nu!
    Tänkte frångå min diet och testa en nationaldagsbakelse men de som inte aptitliga ut så det bidde god vattenmelon! :)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina blommor. Och tomater redan?! I år har jag inte planterat något så det blir till att köpa färdigt

    SvaraRadera
  3. Tack vännen...jag njuter...kramar, kramar/c

    SvaraRadera
  4. Så vackra blommor du har! Den vita irisen skulle jag vilja ha! Jag har blå och lila. Men min trädgård ligger nere så det får bli nästa år! Valpen är så söt så hon skulle kunna få en puss trots att hon varit med och gödslat!!!
    Visst är det en härlig tid nu :)
    Kramar!!

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra blommor du har i din trädgård och ännu sötare är ju den busiga lilla gödselvalpen *ler*
    Må gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Redan tomater!? Jag som tyckte att våra tomater kommit långt men än är det bara blommor. Så fina blommor du har i trädgården.
    Visst är den här tiden helt underbar!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Visst är det härligt just nu med alla blommor både vilda och "tama"...
    Gödselvalpen är bara för ljuvlig..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  8. Gå in på min blogg så finner du något till dej.

    SvaraRadera

Blir jätteglad om du skriver en rad -
alla dina tankar är värdefulla för mig!
♥ ♥ ♥