Välkommen att följa min tankar i livet. De kan vara av olika karaktärer men de behöver släppas fria!
Tycker du inte om dem, är det helt ok - de är mina och jag står för dem!

torsdag 2 juni 2011

Kristihimmelfärdsdag 2011

... innebar frukost ute med ny bakade bullar endast i sällskap med valpen.

Solen skiner, det är varmt och första omgången tvätt ligger i maskinen.
Trodde att jag skulle få njuta av tystnaden med en suduko
- men ack vad man bedrog sig -
tror att alla människor har släpat ut alla sina oljudsmaskiner,
är omgiven av gräsklippar, sågar, häckasaxar, kantklippare mm

Är det för att ta ut sig ordentligt så de kan med gott samvete
fira (o)nykterhetensdag i kväll, eller...

5 kommentarer:

  1. Jag bor i lägenhet och blir därmed mycket sällan störd av dessa helvetesmaskiner. Däremot av vissa grannar som inte har vett att förstå att när man bor i lägenhet så har man grannarna närmare inpå sig än om man bor i hus. De över mig har nånstans missat den informationen. Idag har jag extra stort behov av lite lugn... men istället får jag skruva upp min musik på högsta volym med risk för att störa stackars grannen under. JAG VILL HA ETT TORP I SKOGEN!!!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad härligt det låter, bortsett från ljuden då. :)

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Låter härligt med frukost ute men trist med alla oljuden. Där vi bor är det nästan bara vi som för oljud. Grannarna bor på bra avstånd. Så är det ju på landet.
    Ha en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Herreguud! (O)nykterhetsdag och jag som lät 11-åringen köra gräsklipparen, ujujuj, hur ska detta sluta framåt kvällen om det går som för gubbarna på din gata? *ler*
    Hoppas du fick lite tystnad då de klippt färdigt:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det är ju en av fördelarna med att bo i skogen!
    Den Oumbärlige är numera lite sporadisk i sina uppträdanden men det kanske blir så i bloggvärlden i vårkanten? Jag har ju inte varit aktiv sommartid någon gång än så jag vet inte. Han har hotat med att han ska sluta blogga men det kan han nog inte, han är alldeles för pratig för det ;)
    Gulla lite med valpen från mej!
    Kram

    SvaraRadera

Blir jätteglad om du skriver en rad -
alla dina tankar är värdefulla för mig!
♥ ♥ ♥