Välkommen att följa min tankar i livet. De kan vara av olika karaktärer men de behöver släppas fria!
Tycker du inte om dem, är det helt ok - de är mina och jag står för dem!

fredag 27 maj 2011

Livet efter operationen

Har nu återuppstått från en tuff konvalescens - är nu på benen utan kryckor. Har haft mycket svårt för att sitta stilla pga av värk så jag har av en anledningen inte hamnat bakom datorn. Bäst har det varit för mig att bli stående utan belastning eller liggande i ett speciellt läge. Visserligen kunde jag stoppat mig full av smärtstillande men jag vill inte hamna i fällan igen och behöva avgiftas med alla våndor detta orsakar. Resultatet av op får komma efter sommaren för just nu är det lika bra eller dåligt som innan. Sjukgymnastikträning pg...

Annars går livet på som vanligt. Valpen uppmuntrar mig och ger mig stor livglädje. Båda döttrarna åker tillsammans till Frankrike i morgon vilket innebär att jag ska få vara ensam i nästan hela 10 dagar. Visserligen kommer Valpen ta väl hand om mig och se till så jag får mina dagliga motion så knäet kommer igång - men kan ni tänka 10 dagar utan att laga middag, plocka upp, bli störd i ev kloka tankar mm.  Missförstå mig inte - jag älskar mina döttrar men att få vara en riktigt ensam mor frivilligt - det är obeskrivbar känsla. Att få själv disponera min tid utan några frågor känns lyxigt.  Dit de ska finns det begränsad tillgång till el så det kommer inte bli mycket mobilkontakt under tiden vilket gör att det blir en ordentlig klippning av navelsträngen!!!

Soliga hälsningar
från Skåne

3 kommentarer:

  1. Skönt att höra från dej!! Hoppas att det fortsätter att gå framåt efter op.
    Skönt och jobbigt att klippa navelsträngen, jag håller på och klipper och drar i den med jämna mellanrum.
    Nu kan du se fram emot tio dagar med kloka tankar i lugn och ro samt obegränsat med valpgos!
    Kram och krya!

    SvaraRadera
  2. Njut av dina 10 dgr - även om du har ont efter op

    SvaraRadera
  3. Härligt att höra från dej igen. Visst har ditt kuvert kommit fram och jag knypplar gärna en ängel till. Är det någon tidsgräns när du vill ha den. Du skickade ju 25:- för mycket så nästa kostar 150:- så jämnar vi ut det.
    Ha det gott under konvalecensen.
    Kram

    SvaraRadera

Blir jätteglad om du skriver en rad -
alla dina tankar är värdefulla för mig!
♥ ♥ ♥