Välkommen att följa min tankar i livet. De kan vara av olika karaktärer men de behöver släppas fria!
Tycker du inte om dem, är det helt ok - de är mina och jag står för dem!

onsdag 2 februari 2011

Ok, nu är det officiellt -

- idag kom besked med posten - jag får sjukersättning på 50 %. Det kommer inte göra mig rik varken nu eller som pensionär - men jag slipper hålla på med läkarbesök, sjukskrivning, FK mm. Jag är nu officiellt utsliten i kroppen efter trafikolycka och ett hårt arbetsliv sedan jag var 12 år. Det är både med glädje och fasa som jag har tagit emot detta besked. Nämn inte ordet sjukpensionär för då går jag i taket, jag är bara 52 år och inte pensionär!!! Hujedamig... 

Aftonbladets bild av en sjukpensionär 16 juni 2007

3 kommentarer:

  1. Blir iaf EN sak mindre att kämpa med :)
    Grattis säger man väl inte i det här läget utan man får väl bara skicka en kram och ett leende :)

    SvaraRadera
  2. Halvfriherrinna tycker jag låter bättre!

    Kram till dig/caja

    SvaraRadera
  3. Vad skönt ändå, ha någon slags trygghet! GRATTIS!

    Förresten, du får jättegärna ta bort ordverifieringen! :)

    SvaraRadera

Blir jätteglad om du skriver en rad -
alla dina tankar är värdefulla för mig!
♥ ♥ ♥