Välkommen att följa min tankar i livet. De kan vara av olika karaktärer men de behöver släppas fria!
Tycker du inte om dem, är det helt ok - de är mina och jag står för dem!

lördag 18 december 2010

Lördag fm

Ensam - skönt!
Faktiskt sovit riktigt gott i natt och har därför inte tänkt några tankar, bara drömt.
Snön vräker ner - härligt!


Känner för att ta en stor time out - behöver verkligen tänka över vissa saker ordentligt. Har på känn att ett lågtyck är på väg in.


Lovade mig själv när jag gjorde smärtrehab att bara involvera och engagera mig i sånt som ger energi - nu måste jag backa hjulet för att inte trampa för fort och göra lite utvärderingar.


Sitter och tittar ut på alla fåglarna som kommer till min trädgård för mat. Det är så rofyllt - fan vad det låter patetiskt - rena rama "Hasse och Tage"... Måste ta mig i kragen! Musiken för dagen blir därför favoriterna från 1980-talet så jag får lite energi...


Caja hade skickat en utmaning om bilder på fem saker i mitt hem som jag tycker om. Här kommer mitt bidrag:

Farmors Madonna i flamsk

En röd stol -
vad ska jag säga -
 jag är stoltokig kvinna som gillar rött...

Min tulpanvas -
snart är det dax igen...

Textiltavla som jag fick i konfirmationspresent  1972

Min häst - en gåva från mina nattkolleger på kir 5.
Den har en speciell plats i mitt hjärta.

3 kommentarer:

  1. Hästen blir min favorit, den är ju helskön!!!
    Här blir nog också en lugn dag, igen!!
    Fåglarna är ren meditation. Jag står ofta och spanar på dom :) Insåg att det gått till överdrift när jag började ett telefonsamtal med en vännina med att säga: veeet du vad gulsparven gjorde idag?
    Hoppas att du hittar ett bra plan att följa för att må bra!
    Kramar Lippe!!

    SvaraRadera
  2. Här vräker också snön ner. Jag tycker det är så fint men inser samtidigt att det inte är skoj att vara på vägarna eller att jobba i snösvängen. Älskar just den tulpanvasen. Har sett den förut. Tror jag får önska mig den. Fåglarna här flåger också fram och åter och äter. Stackarna vad dom får slita.
    Har ju just fattat (tror jag) att det är viktigt att backa hjulet ibland och inte ha så stora krav på sej själv. Lätt att säga, svårt att göra.
    Ha en skön lördag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej min kära bloggis, har läst dina inlägg...åh..vad du berör mig i hjärtat...finns massor jag skulle kunna skriva till dig....men orden fastnar i halsen på mig och ögonen blir en smula tårfyllda....

    Många, många kramar till dig min vän. Jag skänkte dig en tanke igår när jag stod där högt, högt uppe..../caja

    Ps. gillar dina 5 rätt!!!

    SvaraRadera

Blir jätteglad om du skriver en rad -
alla dina tankar är värdefulla för mig!
♥ ♥ ♥