Välkommen att följa min tankar i livet. De kan vara av olika karaktärer men de behöver släppas fria!
Tycker du inte om dem, är det helt ok - de är mina och jag står för dem!

söndag 14 november 2010

Ensamhet

Kala träd och vissna löv - så känner jag mig ibland
Nu när hösten kommer så har jag börjat känna av saknaden efter livskamrat. Tidigare har denna saknad varit dovt vilande men nu gör den sig plötsligt riktigt hörd. Är det en björn som legat och sovit som blivit väckt?

Jag vet inte hur jag ska hantera denna saknad för den är inte kopplat till en person utan ett känslofenomen som jag inte känt av på år och dar... Denna känslan gör mig svag och det gillar jag inte eftersom jag i flera år har kämpat för att var så in i norden stark.

Saknade blir ännu svårare att hantera när jag inte vet vad jag vill. Trivs med att leva ensam med tjejerna och bara anpassa mig till dem - är jag beredd att ge upp min frihet och självständighet för att låta känslor ta kontroll över förnuft och handling? Tror inte det, får nog stoppa tillbaka denna känsla och låta saknaden vila lite till...

3 kommentarer:

  1. Visst e det så.....det känns mer på hösten ..

    BLOGGPARTYT fortsätter hos mig....
    Håkan

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad kul att du har hittat till min blogg.
    Ensamhet känns mera både på hösten och särskilt söndagar. Hoppas att du kan finna tillit till din inre styrka som du verkar ha.
    Ha det så bra du kan
    Annika

    SvaraRadera

Blir jätteglad om du skriver en rad -
alla dina tankar är värdefulla för mig!
♥ ♥ ♥