Välkommen att följa min tankar i livet. De kan vara av olika karaktärer men de behöver släppas fria!
Tycker du inte om dem, är det helt ok - de är mina och jag står för dem!

torsdag 9 februari 2012

Minnen som ger välbefinnande

Jag har flera favoritlåter men denna ligger på 10 i topp - Don't stop believin' med Journey

Svt hade ett program 31/1 som hette Hitlåtens historia, kolla in följande länk och njut:
http://svtplay.se/t/122836/hitlatens_historia

Varje gång jag hör denna låt (som ligger på min telefon) vilket är dagligen, så flyttas jag mentalt tillbaka till 1981-82. Jag kör på George Washington Memorial Pkwy med Ingrid, Rose-Marie och/eller Eva in till Georgetown i Washington DC för en helkväll på Charing Cross! Underbart !

På den tiden lekte livet, kroppen var hel, men då fnns ju så klart inte de älskade döttrarna. Det är från de tiderna som jag hämtar kraft när det är tungt och jag är så glad för att dessa finns i mitt hjärta.
Just nu är jag en vissen blomma men det finns ett frö som gror så snart är det liv i mig igen . . .

 Journey med sångaren Steve Perry

4 kommentarer:

  1. Snart kommer våren och då blommar du igen!

    Musik är så intressant för jag känner att jag är snäppet för ung för denna låt. Jag vet vilken det är och kan sjunga den ( om jag måste! ;)) men den ingår inte riktigt i mitt känslomässiga arkiv.

    Min man är tre år äldre än jag och han gillar Sweet. Sweet var helt ute när jag var i lagom ålder. Så lite och ändå så pass stor skillnad. Det tycker jag är kul och fascinerande.

    Musik har en direktlinje till våra hjärtan.

    Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Journey är görbra. T o m dottern här har upptäckt dem. Kram

    SvaraRadera
  3. Vissna växter brukar få liv igen när värmen kommer. Säkert gäller det dej också.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Varmaste kram till dig fina!! <3

    SvaraRadera

Blir jätteglad om du skriver en rad -
alla dina tankar är värdefulla för mig!
♥ ♥ ♥