Välkommen att följa min tankar i livet. De kan vara av olika karaktärer men de behöver släppas fria!
Tycker du inte om dem, är det helt ok - de är mina och jag står för dem!

lördag 10 december 2011

10 december

I dag har jag (53 år) njutit av min hund (9mån), mina döttrar (16 och 21 år), mina brorsdöttrar (4 och 6 år) samt mina föräldrar ( 73 och snart 75 år). Lussekatter, knäck, kola och busat har vi gjort.
Det har varit fantastiskt!!!

Under veckan har jag fått lite jul i huset, som ett försök till att finna lite julstämning.

Eftersom vi numera inte har någon TV så heter rummet gemenskapsrum istället för tv-rum - känns härligt att smaka på detta ord och känna in betydelsen av det.

Så här ser mina fönster ut i detta rum:



3 kommentarer:

  1. Allvar? Ni har ingen TV. Så härligt! Har funderat på om vi ska köpa en ny när den vi har går sönder. Inget bestämt än. Den är ju hel fortfarande. Vi ransonerar i vart fall TV-tittandet hårt. Ser det vi vill och stänger sedan av. Låter aldrig den gå på tomgång. En bit på vägen.
    Fint har du det i ert gemenskapsrum-
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, jag ser mina favoriter, Iittalas KIVI lyktor och kruka från Waldermarsudde :-) Älskar rullgardinen(?) på första bilden, så fin!

    SvaraRadera
  3. Jippie!
    En till som lever tv-löst.
    Fina fönster och jag säger som fru Venus - Waldemarsuddekrukan är fantastisk.
    Tror jag ska önska mig en sådan framåt 55-årsdagen när jag inte har några små-vilda-glada som riskerar att hiva den i golvet!
    Fast ... det dröjer ju ett tag till.

    SvaraRadera

Blir jätteglad om du skriver en rad -
alla dina tankar är värdefulla för mig!
♥ ♥ ♥