Välkommen att följa min tankar i livet. De kan vara av olika karaktärer men de behöver släppas fria!
Tycker du inte om dem, är det helt ok - de är mina och jag står för dem!

söndag 25 september 2011

Skicka vidare uppropet och lite tranor



Här kommer min Skicka vidare rapport lite senare än planerat pga ytterligare dator strul...

1. Hade ett inte så roligt samtal med min chefer i måndags. De har bla svårt att fylla mig halvtid med vettiga uppgifter. Detta har jag vetat sedan länge och det har jag flaggat upp. Bestämde mig när jag gick in i detta samtal att lägga mig helt flat och gilla läget. Inga sura miner utan le. Vet inte om det hjälpte men jag mådde bättre efteråt. Kunde dock  inte sova på kvällen - är ännu mer övertygad om att jag måste hitta en ny försörjning som inte dränerar mig utan istället ger energi. Jag har svårt att bara sitta på flaket medan andra kör. Låg länge och snurrade den natten,  vilket säkert är orsaken till att jag vaknade med min nackspärr. Valde dock att ta detta som ett meddelande från högre makt att ta det lugnt med min kropp (även om jag inte var glad första morgonen) ! Allt händer av en orsak . . .

2. Har försökt att le åt alla mina medmänniskor denna vecka. Visserligen har det inte varit många för min nackes skull men le det har jag gjort med både mun, ögon och sinne!

3. Jag har inte låtit min frustration över min arbetssituation gå ut över någon annan, utan har använt den till kreativt tänkande. Det finns något där ute för mig, det vet jag - men är tiden mogen nu?
Har försökt vara gladare hemma, hjälpt yngsta dottern med att strukturera upp hennes pressade vardag. Ringt samtal för äldsta dottern som hon annars kunde gjort själv men inte hunnit pga av föreläsningar hela dagar. Vi har lagat lite godare mat som döttrarna gillar. Dvs lite kärlekscurling som vi alla mår bättre av.

4. Lagt upp texten på FB, där jag är återuppväckt sedan en tid tillbaka.

Nu är det bara att fortsätta att skicka vidare varje dag!

I dag, söndag, gick jag och dottern på en längre promenad med hunden och då kom en hel skock tranor eller hägrar flygande - ett riktigt hösttecken! Kolla in filmen nedan som dottern tog. Tyvärr försvann halva filmen i datorn...

3 kommentarer:

  1. Du kämpar verkligen för att försöka göra något bra av det som är jobbigt. Jag kan bara önska dej lycka till.
    Några stärkande kramar från mej kommer här.

    SvaraRadera
  2. Det där med ond nacke det vet jag hur det är, fast självklart vet jag inte hur ond din nacke är. Men för några år sedan fick jag komma med i en sjukgymnastikgrupp och lära mig om basal kroppskännedom, och det har hjälpt mig enormt mycket. Bara ett tips...

    SvaraRadera
  3. Strongt gjort! Jag känner precis igen den där känslan..kunde inte ha beskrivit den bättre själv. Som att man sitter i baksätet..på något sätt! Jobbigt med nackspärr. Hoppas att det snart blir bättre! Ha det fint!

    SvaraRadera

Blir jätteglad om du skriver en rad -
alla dina tankar är värdefulla för mig!
♥ ♥ ♥