Välkommen att följa min tankar i livet. De kan vara av olika karaktärer men de behöver släppas fria!
Tycker du inte om dem, är det helt ok - de är mina och jag står för dem!

lördag 26 mars 2011

Lördag morgon

Solen skiner in genom fönstret och försöker värma min frusna själ.
I dag står det diska, städa, tvätt och handla på programmet.
Inget spännande men det kunde varit värre.

Var på en heldags seminarium om pancreas (bukspottskörteln) cancer i går som var mycket intressant. Det är ju en förfärlig sjukdom som inte ger den drabbade något hopp. MEN det var fantastiskt att höra alla som kämpar för att hitta en lösning på att både upptäcka och bota sjukdomen. En anhörig var där och berätta sin upplevelse - mycket gripande och starkt gjort! Dagen avslutades med att en Gospelkör från Ystad sjöng. Vilken fantastisk avslutning OCH början på helgen.

Ha en skön lördag kära bloggvännen i Blogglandia!


6 kommentarer:

  1. Ha en skön lördag själv!! Hoppas att du hinner njuta av solen idag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Ha en härlig lördag du med.
    Måste säga att du har en jättefin bakgrund på din blogg,super, som danskarna skulle ha sagt.

    Kärlek.....

    SvaraRadera
  3. Förstår att det var mycket att ta in och smälta...

    Ha en fin dag, kram/caja

    SvaraRadera
  4. Pancreascancer är hemsk, ger symtom så alldeles för sent som regel...

    SvaraRadera
  5. Osloskånskan, du har så rätt och jakten på tidiga markörer är intensiv men svår!

    SvaraRadera
  6. Desamma, det är så härligt ute!

    SvaraRadera

Blir jätteglad om du skriver en rad -
alla dina tankar är värdefulla för mig!
♥ ♥ ♥