Välkommen att följa min tankar i livet. De kan vara av olika karaktärer men de behöver släppas fria!
Tycker du inte om dem, är det helt ok - de är mina och jag står för dem!

lördag 12 mars 2011

Keeping up Appearances.

Förr gick det ett engelsk program som hette Keeping up Appearances som handlade om Hyacinth Buckets (Uttalas som Bouquet) och hennes strävan att vara finare än hon är. Jag kommer att tänka på detta program var gång som jag sitter på golvet och putsar skor. 


Som ensamstående mor har jag inte mycket pengar och då gäller det att bevara det man har. De bruna stövlarna ni ser på bilden - köpte jag i USA 1982 - de är ett par handgjorda Fyerboots! I dag är det Numero Duo som använder dem - men eftersom jag är fortfarande rädd om dem så blir det jag som får putsa dem...


Min morfar sitter som Luther på min axel och han gör så att jag har mycket svårt att gå ut med oborstade skor. Därför ser jag även till att mina döttrar har putsade skor. Det är oxå något som jag tittar på när det gäller män! Tänk vad familjen präglar en...


Dagens första måsten avklarat!


Mina och dotterns uppfräschade skor/stövlar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir jätteglad om du skriver en rad -
alla dina tankar är värdefulla för mig!
♥ ♥ ♥