Välkommen att följa min tankar i livet. De kan vara av olika karaktärer men de behöver släppas fria!
Tycker du inte om dem, är det helt ok - de är mina och jag står för dem!

söndag 20 februari 2011

Hitta en livskamrat

När man ser filmer, tv-program eller läser böcker så verkar det så lätt att finna en ny livkamrat...


I verkliga livet fungerar det inte så enkelt. Jag vet inte hur jag ska göra - jag har visserligen inte tid, ork och lust att lägga ner mycket arbete på detta men trots allt kommer tanken över mig nästan dagligen. Har man älskat och varit älskad är saknaden ibland mycket stor. Nu pratar jag inte om det sexuella för det har jag löst med en älskare utan jag menar kärlek, vänskap och passion. Vakna upp  och somna tillsammans, dela tankar, glädje och sorg. Skratta och gråta tillsammans, dela lust och vardag. Var finner jag en man för detta???


"Kärleken helar allt" 



4 kommentarer:

  1. Vet inte om jag har några bra tips. Jag har väl mest bara snubblat över dom där jag minst förväntat mig att hitta en och i situationer där man inte letade. Tråkigt om bästa sättet att hitta är att inte leta!
    Antingen så kan man väl rör sig i miljöer där det finns folk, ibland ordnas ju singelteman på olika sätt, resor bl.a. Nätdating?
    Svårt är det men jagg håller mej på mattan ett tag till. Får nog vara tills fram till hösten.
    Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är inte ute och letar men i bland blir saknaden efter en livskamrat stor. Jag har det bra men igår kände jag mig ensam så det mer än räckte till. Vet att man hittar riktig män på de minst förväntade ställen och nätdating är inte för mig. Där handlar det bara om det yttre mm och där har jag inget att hämta! Det känns ok i dag igen. kramar

    SvaraRadera
  3. Mina erfarenheter är att det visst finns livskamrater som nätdejtar (inte online) men att båda ska vara klara över att det tar tid. Att förstå vem den andre är och tills ens klockor synkar, eller jag förstår hur hennes fungerar. Sedan upplever jag avståndet (som det varit för mig) som ett väsentligt problem för jag vill få till en gemensam vardag och gemensamt liv. Så jag är inte ute och söker nu, tidigast till nyår... tror jag.

    SvaraRadera
  4. Hej Torgny, tack för du tog dig tid att skriva. Jag vet inte var jag kan nå dig för ett mer personligt svar. Kram Lena

    SvaraRadera

Blir jätteglad om du skriver en rad -
alla dina tankar är värdefulla för mig!
♥ ♥ ♥