Välkommen att följa min tankar i livet. De kan vara av olika karaktärer men de behöver släppas fria!
Tycker du inte om dem, är det helt ok - de är mina och jag står för dem!

tisdag 23 november 2010

Peak Performance och MQ, vill jag varna för!

Yngsta dottern fick en Peak-jacka i svart vaxat tyg i våras. Hon är duktig och flitig i skolan och har tidigare oftast ärvt stora-systers kläder. Nu ville hon ha en bra allvädersjacka och det var hon värd. 
I vanliga fall sparar vi alltid kvittot som de ordentliga konsumenter vi är MEN detta kan vi bara inte hitta. Då vill varken Peak eller MQ hjälpa oss!!!
Jackan kostade nästan 3000 kr och man inbillar att det är bra kvalitet som kan hålla några år. Där gick vi bet - 6 månader senare går "blixtlåstyget" sönder på flera ställen så jackan  går inte att stänga ordentligt. Kolla bilden...

Peak Performance jacka!
Detta tycker jag är dålig stil av ett så välkänt märke för kvalitet som numera ska bli känt för sin dålig kundservice!
För något år sedan så gick en av våra Haglöf-ryggsäckar sönder i blixtlåset. Utan kvitto (som fanns) eller andra problem fixade Naturkompaniet en ny! rygga". Det kallar jag service och det blir där vi handlar våra fritidskläder i fortsättningen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir jätteglad om du skriver en rad -
alla dina tankar är värdefulla för mig!
♥ ♥ ♥